Budowanie trwałych relacji z klientami może być zadaniem trudnym, niezależnie jak wieloma osobami się zajmujesz. Celem działań, które mają w tym pomóc jest zwiększenie sprzedaży, zachęcenie klienta do dokonywania wielu zakupów w twojej firmie czy polecanie twoich usług znajomym. W pierwszym wpisie z cyklu poznałeś 5 kroków, które pomagają budować trwałe relacje. Poniżej kolejne 5.
1. Personalizuj ofertę
Gdy wiesz, którzy klienci przynoszą ci najwięcej zysku, z którymi warto popracować więcej, a którzy są nieskorzy do współpracy, możesz podjąć decyzję o stopniu personalizowania oferty. Indywidualne podejście i zrozumienie potrzeb oraz ograniczeń klientów sprawią, że budowanie trwałych relacji będzie prostsze. Podjęcie decyzji o personalizowaniu oferty poprzedź analizą danych w CRM Kamflex. Dzięki określeniu perspektywiczności klienta stwierdzisz, czy warto podjąć taki krok.
2. Ciągle ulepszaj swój produkt lub usługę
Nie musisz wydawać mnóstwa pieniędzy na grupy focusowe czy badania rynku. Wystarczy uważnie słuchać uwag twoich klientów. Pytaj o ich zadowolenie z korzystania z produktu lub usługi i ewentualne sugestie. Śledź media społecznościowe i strony swojej konkurencji, by zobaczyć, czego oczekują ich klienci. Ulepszanie swojej oferty da ci pewność, że nie stoisz w miejscu wobec zmieniających się potrzeb rynku.
3. Analizuj wyniki sprzedaży
Weryfikowanie objętej strategii, to klucz do skutecznego budowania relacji. Zauważyłeś, że twoi klienci najwięcej produktów zamawiają w godzinach 17-20? Przemyśl ogłaszanie promocji lub ofert właśnie w tym czasie, połączone z aktywnością na firmowym fan page’u. Taktyka nie zadziałała? Zapisz informację w systemie CRM i przejdź do weryfikacji kolejnych założeń. Analizując dane dostępne w oprogramowaniu Kamflex wypracujesz optymalną strategię działania.
4. Szybko reaguj na sytuacje kryzysowe
Nie daj się zaskoczyć! Opracuj plan działania w razie ich wystąpienia. Kluczowa jest komunikacja z klientem. Jeśli wiesz, że realizacja zlecenia przesunęła się w czasie, nie czekaj do ostatniej chwili, by o tym poinformować. Bądź szczery, tak aby klient mógł ci zaufać. Szybko przeprowadzaj reklamacje, co potwierdzi twoje poważne podejście do zadowolenia z użytkowania produktu lub usługi. Ich wystawienie w systemie Kamflex zajmie ci tylko kilka minut.
5. Niech twój profesjonalizm mówi za ciebie
Wypełnianie wszystkich kroków, które mają pomóc w budowaniu trwałych relacji jest procesem czasochłonnym. W dłuższej perspektywie - zdecydowanie opłacalnym. To jaką masz opinię w branży, zadecyduje o powodzeniu twojej firmy. Klient chętniej nawiąże trwałą relację z osobą cechującą się profesjonalizmem, odpowiedzialnością i skrupulatnością. CRM pomoże ci te cechy pielęgnować.
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o kontrahentach w systemie Kamflex
Jak dodać uwagi w profilu kontrahenta?
Przeczytaj również
Jak dbać o relacje z klientami? 5 skutecznych sposobów
Jak zarządzać pracownikami zdalnymi?
Efektywne wykorzystanie czasu pracy
Oprogramowanie pudełkowe czy dedykowane?