Jeśli zależy Ci na rozwoju Twojej firmy



loyalty

Zapisz się na newsletter

Wyślemy Ci kod promocyjny na zakup systemu do zarządzania relacjami z klientami

devices

Raz na kwartał otrzymasz

Opis ciekawych zestawień systemów CRM oraz zaproszenie na darmowe konsultacje

star

Odbierz darmowego e-booka

face

Spam nas nie interesuje. Liczy się zadowolenie klientów

email
info_outline
  • 
  • Wdrożenie
  • Cennik
  • Pomoc
  • Blog
  • Partnerzy
  • Kontakt
  •  Zaloguj się
  •  Poznaj KAMFLEX

Wybór CRM: 4 pytania przed

Decyzja o zakupie systemu do zarządzania relacjami z klientami (CRM) wymaga rozważenia wszystkich dostępnych opcji pod kątem korzyści i wad dla własnego biznesu. Zapytaliśmy ekspertów i przedsiębiorców, jakie 4 pytania warto zadać sobie przed jej podjęciem. Oto odpowiedzi, jakich najczęściej udzielali:

Załóż darmowe konto już dziś!

1) Jakie procesy zachodzące w Twojej firmie ma usprawnić system CRM?

Przedsiębiorcy z różnych przyczyn podejmują decyzję o wdrożeniu w swojej firmie systemu CRM. Jedni potrzebują usprawnienia zarządzania kalendarzem, inni szukają miejsca do kompleksowego prowadzenia bazy klientów czy fakturowania. Zdefiniuj potrzeby Twojej firmy. Może CRM ma pomóc w generowaniu większej liczby leadów sprzedażowych albo utrzymaniu kontaktu po dokonaniu zakupu przez klienta? Odpowiedź na to pytanie ułatwi proces wyboru i wdrażanie systemu.

2) Jak przenieść najlepsze praktyki sprzedażowe do systemu?

Aby system CRM był skuteczny i funkcjonalny, musi odzwierciedlać procesy zachodzące w firmie. W systemie Kamlex możliwe jest dopasowanie funkcjonalności do charakteru branży, w której działa firma. Oznacza to w praktyce, by w systemie zdefiniowano sposób na np. obsługę reklamacji, przeprowadzenie procesu sprzedażowego czy budowanie profilu klienta. Nie będzie to możliwe, jeśli dane w aplikacji nie są aktualizowane, a sposób ich wprowadzania usystematyzowany. Funkcjonalnie posegregowane dane posłużą też skutecznej analizie.

3) Czy Twoi pracownicy aktywnie korzystają z dostępnych rozwiązań technologicznych?

Pytanie to dotyczy nie tylko dostępnych programów do zarządzania firmą i zasobami, ale także czatów online, serwisów społecznościowych, portali do wysyłki emaili, kalendarzy online, itp. Jeśli są obeznani i zaprzyjaźnieni z tymi narzędziami prawdopodobieństwo, że będą aktywnie korzystać z możliwości systemu CRM wzrasta. Wdrożenie aplikacji w zespole, który niechętnie korzysta z dostępnych rozwiązań technologicznych jest trudniejsze, ale nie niemożliwe! Jeśli system jest funkcjonalny, przydatny i szybki w obsłudze, to pracownicy sami będą chcieli z niego korzystać.

4) Kto podejmie ostateczną decyzję o wyborze systemu CRM?

Czy w proces testowania zaangażowano wielu pracowników, z których opinią liczą się osoby decyzyjne w firmie, czy też system wybiera wąska grupa osób zarządzających, bez konsultacji z pracownikami? Jest to poważny błąd, który zaważyć może na niepowodzeniu wdrożenia systemu. W wybór optymalnego rozwiązania muszą być zaangażowane osoby, które będą z niego korzystać na co dzień. Tylko wtedy możesz mieć pewność, że CRM faktycznie skraca proces gromadzenia oraz analizy danych.

 

Maria Pruszyńska

Czekamy na Ciebie na czacie!

Dowiedz się więcej o kalendarzu w systemie Kamflex
Jak dodać wydarzenie w kalendarzu?

Przeczytaj również
Koszt wdrożenia systemu informatycznego
Błędy popełniane przy wyborze CRM
Faktury i baza klientów w Excelu?
9 kroków do optymalnego korzystania z CRM

Aplikacje webowe czy desktopowe dla firm?

 


kamee.pl
  • Kamflex
  • Partnerzy
  • Wdrożenie CRM/ERP
  • Pomoc KAMFLEX
  • Blog
  • Regulamin
  • Kontakt