Ile razy zdarzyło Ci się pomyśleć "chciałbym zarabiać więcej, pracować mniej i czerpać więcej satysfakcji z pracy"? Te dążenia wydają się odległe i nieosiągalne bez odpowiedniego planu i konsekwentnego działania. Zwiększenie efektywności działu sprzedaży pomoże Ci te cele osiągnąć. Z artykułu dowiesz się, jak tego dokonać z wykorzystaniem systemu CRM online.
Jak łatwo zwiększyć efektywność działu sprzedaży?
Na ten temat napisano już bardzo wiele. Tym, czego brakuje w cześci specjalistycznych tekstów jest zwrócenie uwagi na umiejętność słuchania i rozwijania w sobie empatii. Kiedy sprzedawcy usiłują jedynie sprzedać produkt czy usługę, trudno liczyć na zwiększenie efektywności. Potrzebne jest zrozumienie potrzeb klienta oraz wiara w to, że oferowany towar jest w stanie je zaspokoić. Kolejne podpowiedzi, jak zwiększyć sprzedaż, mają szansę powodzenia tylko, jeśli pracuje się nad aktywnym słuchaniem i empatią.
Sprawniejszą obsługą klientów
To bardzo proste, ale jednocześnie kluczowe. Efektywna i profesjonalna obsługa klienta jest tym, co może wyróżnić Twoją firmę spośród konkurencji. Warto również wprowadzić standardy zapisywania informacji. Najlepiej gromadzić je w intuicyjnym systemie CRM online, jak np. system Kamflex, dzięki czemu zyskasz do nich stały dostęp z każdego urządzenia mobilnego.
Segmentacją bazy klientów
Dzięki segmentacji od razu wiesz, która grupa klientów jest kluczowa, co pozwala dbać o nią w pierwszej kolejności. Wyszczególnienie perspektywicznych klientów pozwala racjonalnie rozdzielać czas pracowników. Umożliwia także powrót do osób mniej zmotywowanych z ciekawszą ofertą. Dokonanie tego podziału w narzędziu online gwarantuje aktualność danych, a tym samym zwiększa skuteczność segmentacji.
Lepiej dopasowanymi ofertami marketingowymi
Korzystanie z systemu CRM online pozwala także lepiej dobierać oferty do klientów. Historia relacji z poszczególnymi klientami zapisywana w aplikacji stanowi cenne źródło informacji na przyszłość. Jest to ściśle powiązane z segmentacją bazy i zwiększa szansę na ponowne dokonanie zakupu przez klientów. Dopasowane narzędzie ułatwia dbanie o pozyskanych klientów.
Szybkim reagowaniem w sytuacjach kryzysowych
Szczególnie w sytuacji reklamacji czy innych roszczeń z tytułu dokonania zakupu. W systemie CRM znajduje się cała historia relacji, wystawione faktury i dokumenty, informacje o klientach. Dzięki temu łatwo można sprawdzić wszystkie terminy i zobowiązania. Możliwość integracji systemu CRM Kamflex z zewnętrznymi narzędziami, np. do wysyłki smsów, pomoga monitorować wiele kanałów komunikacji.
Skuteczniejszym domykaniem transakcji
Jeśli pracujesz w dziale sprzedaży, to dobrze wiesz, że czasem klient potrzebuje dodatkowego bodźca do dokonania zakupu. Z systemem CRM online możesz łatwo przefiltrować bazę klientów po stopniu perspektywiczności, etapie transakcji czy liczbie podjętych prób kontaktu, dzięki czemu skuteczniej doprowadzisz klienta do finalizacji transakcji.
Up-sellingiem i cross-sellingiem
W pierwszej metodzie chodzi o zaoferowanie klientowi droższej usługi lub produktu w sytuacji, gdy taka opcja lepiej wpasuje się w jego potrzeby (np. zaproponowanie wyższego pakietu usługi z większą liczbą funkcji, lepiej dopasowanych do potrzeb konkretnego biznesu). Cross-selling polega natomiast na oferowaniu dodatkowych produktów podczas dokonywania określonego zakupu (np. podczas kupna butów oferowanie pasty i szczotki do polerowania). W systemie CRM z łatwością zapiszesz skuteczność takich praktyk, co pozwoli Ci wyciągnąć wnioski na przyszłość.
Podsumowując
Zwiększenie efektywności działu sprzedaży jest możliwe na wiele sposobów. Wprowadzenie ich w życie ułatwia funkcjonalny system CRM online Kamflex. Wypróbuj za darmo przez 14 dni i przekonaj się sam!
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o generowaniu dokumentów w systemie Kamflex
Przeczytaj również
Dlaczego warto tworzyć plan sprzedażowy?
Optymalizacja kosztów w firmie z CRM