W prowadzeniu biznesu ważne jest ciągłe rozbudowywanie bazy klientów. Skuteczne działania podejmowane w tym zakresie pomogą ci zwiększać zysk oraz ugruntować silną pozycję swojej marki. To zadowoleni klienci najlepiej reklamują twoje produkty i usługi. Jak ich pozyskiwać?
Nie skupiaj się tylko na nowych klientach
Błędem wielu firm jest nadmierne skupienie na pozyskiwaniu nowych klientów dla swoich produktów czy usług. Kierowanie specjalnych ofert na start, łączenie promocji, gratisy... Często działania te podejmowane są „kosztem” już pozyskanych klientów, którzy nie aktywizowani odchodzą. Dlatego najlepiej prowadzić dwa rodzaje działań:
1. Skierowane na pozyskiwanie nowych klientów.
2. Nastawione na dbałość o klientów już pozyskanych.
W zależności od charakteru twojej działalności będzie to różnie realizowane, ale zapewni ci stabilny wzrost przy jednoczesnym utrzymaniu już wypracowanej bazy.
Przeczytaj więcej o analizie potrzeb klienta
Stań się ekspertem w swojej branży
Śledź zainteresowania rynku, nawyki swojej grupy docelowej, podejmowane decyzje zakupowe. Gromadź przydatne informacje, które pomogą ci spersonalizować ofertę. Jeśli wszystkie informacje umieścisz w systemie CRM, uzyskasz do nich stały dostęp z możliwością wygodnego wyszukiwania. Dzięki temu wiesz, jaki krok wykonać następnie i z kim się skontaktować. Rozmawiając z klientami mów językiem ich korzyści, prezentując zindywidualizowaną ofertę. Efektywna obsługa klienta jest tym, co może pozytywnie wyróżniać twoją firmę. Aby prowadzić ją profesjonalnie korzystaj z danych w aplikacji CRM, gdzie umieścisz informacje o perspektywiczności klienta, ostatnich zakupach, wystawionych fakturach, przeprowadzonych reklamacjach i wiele więcej.
Aktualizuj bazę i efektywnie segmentuj
Ciągła praca z danymi w twojej bazie pozwoli ci na dostrzeżenie momentu, w którym klienci przemieszczają się pomiędzy segmentami, co wymaga zastosowania nowej strategii. Może się to przejawiać np. w zmianie perspektywiczności klienta, który w ostatnim kwartale dokonał tylu transakcji, że ma szanse znaleźć się w grupie klientów kluczowych. Bez asysty systemu Kamflex łatwo przegapić ten moment i stracić szansę na przeniesienie danej relacji na wyższy poziom. Opieranie swoich działań na danych o zachowaniach i decyzjach zakupowych klientów pozwala skuteczniej planować sprzedaż i efektywniej kreować strategię pracy z klientami.
Czy wiesz, jak określić, kim jest twój klient kluczowy?
Buduj relację i zaufanie
Oferowanie dobrych produktów i usług nie wystarczy, aby wykształcić u klienta przywiązanie do marki. W obliczu rosnącej konkurencji kluczowym staje się budowanie relacji opartych na zaufaniu. Co możesz zrobić, by takie były?
Efektywnie komunikuj
Czat na stronie, media społecznościowe, newsletter... Istnieje wiele narzędzi, które pomogą ci w budowaniu trwałych relacji. Aby mieć pewność, że nie zapomnisz o żadnym spotkaniu ani rozmowie wprowadź odpowiednią adnotację w systemie Kamflex w module kalendarz lub profilu klienta. Posiadanie w aplikacji informacji o ostatnim kontakcie czy perspektywiczności klienta pozwolą ci także efektywniej wykorzystywać czas.
Pozyskuj klientów z polecenia
Referencje zadowolonych klientów są najlepszą reklamą. Klienci pozyskani w ten sposób docierają do ciebie poprzez pozytywne doświadczenia osób, którymi zajmujesz się obecnie. Warto prosić o wystawienie pozytywnej opinii, wielu klientów zachęconych do takiego działania chętnie to zrobi. Nie ignoruj także negatywnych komentarzy, docieraj do ich źródła. Konstruktywna krytyka pozwali ci udoskonalić ofertę oraz lepiej spełniać potrzeby twojej grupy docelowej.
W obsłudze klienta postaw na profesjonalizm
Zajmując się wieloma klientami trudno jest znać preferencje wszystkich z nich. Aby sobie to ułatwić, jednocześnie doskonaląc obsługę, korzystaj z oprogramowania Kamflex, gdzie zgromadzisz wszystkie informacje w jednym miejscu. Dzięki temu, gdy klient zadzwoni, łatwo sprawdzisz datę ostatniego kontaktu, dokonane zakupy, perspektywiczność, stopień zaangażowania, przyznane promocje i inne ustawione przez ciebie parametry.
Mierz efekty swoich działań
Analizowanie danych zapisanych w CRM Kamflex pozwoli na weryfikację założeń i korektę nieskutecznych działań. Dzięki możliwości porównywania wyników osiąganych w dowolnej perspektywie czasowej ocenisz efekty swojej pracy. W tym celu sprawdź zestawienie faktur, dodanych klientów, obsłużonych reklamacji czy wystawionych w aplikacji dokumentów. Opieranie swojej strategii na danych pozwala stworzyć lepszy plan sprzedażowy i strategię pracy z poszczególnymi segmentami klientów.
Dowiedz się więcej o segmentacji klientów
Podsumowując
Do budowania bazy klientów potrzeba:
-Dbałości o osoby już pozyskane oraz ciągłe poszukiwanie nowych klientów.
-Bycia ekspertem w swojej branży.
-Efektywnego segmentowania bazy i ciągłego jej uaktualniania.
-Budowania relacji opartych na zaufaniu poprzez efektywne komunikowanie, pozyskiwanie pozytywnych opinii oraz profesjonalną obsługę klienta.
-Mierzenia swoich efektów połączonego z ciągłym udoskonalaniem planu sprzedażowego i strategii pracy z klientami.
Czekamy na Ciebie na czacie!
Dowiedz się więcej o leadach w systemie Kamflex
Jak dodać lead na tablicę leadów?
Przeczytaj również
Komunikacja wewnętrzna w firmie
Badanie satysfakcji klienta
CRM dla małej firmy
Oprogramowanie pudełkowe czy dedykowane?